Lisää suosikiksi

perjantai 23. syyskuuta 2011

Pelicans niittää mainetta rapakon takana

Edellisessä blogikirjoituksessani Lahden Pelicansin Mainos, ''Teaser-Kyykky'', kerroin ja myös mainostin, sekä kysyin teidän mielipidettä, Lahden Pelicansin tuoreimpaan mainokseen, ''Teaser ''Kyykky'' ''. Jokainen sai näkemänsä perusteella tuomita ite, ja muodostaa mielipiteensä, mutta ainaskin omasta mielestäni, mainos on erinomainen, ja höystetty loistavalla huumorilla.

Tämä asia on myös huomattu rapakon takana, amerikassa, tarkemin sanottuna USA:lainen jääkiekkoblogi Puck Daddy on noteerannut, lukijan vinkistä, myöskin tämän asian, he ovat nostaneet Pelicansin mainoksen esiteltäväksi blogiinsa otsikolla Finland’s hockey commercials put ours to shame, joka kertoo kaiken, suomenettuna otsikko kuuluu Suomen jääkiekkomainokset pistävät meidän mainokset häpeeseen, blogissa Amerikkalaisille lukoijoille mainos on käännetty englanniksi, jotta lukijat ymmärtävät mainoksen juonen.

Blogissa ylistetään mainoksen huumoria, ja juonikkuutta sekä sen tehokuutta, ylistetään huumoria oikeaksi keinoksi vangita jääkiekkoyleisön fokus, ja mainoksen onnistunutta juonta ja oveluutta, jossa ei sivuta jääkiekosta liikaa, vaan pidetään itse jääkiekko mainoksen keskipisteenä.

Vastapainoksi, mainosta ylistetään vielä lisää, haukkumalla amerikkalaiset mainokset, esimerkkinä Tampa Bayn mainos, joka on myös esitetty blogissa linkissä, mainosta haukutaan tylsäksi ja vailla ideaa, lisäksi omasta mielestäni, kyseisessä esimerkkimainoksessa on jätetty jääkiekko pois keskiöstä, ja mainoksen keskipiste on jossain laimeassa lauseessa joka tulee mainoksen lopuksi, ei ainaskaan uppoaisi minuun.

Pitää tähän kohtaan myöntää, että blogissa esiteltään myös Lahden Peliansin viime kauden mainokset, joihin en ole törmänny, Pelicans yhteistyössä mainostoimisto Ilme:en kanssa on kunnostautunnut näköjään jo ennenkin tarttuvissa ja hyvissä mainoksissa, joita amerikkalaisblogi hehkuttaa uudestaan(he ovat jo viime kauden aikana hehkutaneet niitä)

Well done Pelicans, ei liene turhaa heittää tähän kohtaan, että Suomen brändiryhmän(vai mikälie ollukkaan joka mietti miten Suomea ja suomikuvaa vietäisiin maailmalle) kuuluisi kyllä antaa tästä ''teosta'' tunnustus Lahden Pelicansille, sekä mainostoimisto Ilmeelle, suomikuvaa, ja nimenomaan positiivistä sellasta, on viety loistavasti maailmalle.

Vielä muistutukseksi tuorein mainos:






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti